Garmin GPSmap 62 sērija ir turpinājums leģendārajam GPSmap 60. Savā majaslapā Garmin to nosauc par “Top-of-the-line, rugged handheld”, blakus Oregona “Advanced, rugged, touchscreen handheld”, kas nozīmē, ka paši to uztver par labāko no saviem šī brīža Recreational (neprofesionālajiem) aparātiem.
Pirmās baumas par šo modeli parādijās 2010. gada Aprīlī, un oficiāli tas tika anonsēts pirmajās Jūnija dienās.
Sērija sastāv no trim ierīcēm 62, 62s un 62st.
62 – Ļoti apgraizīta versija, bez microSD kartes slota, bez kompasa, bez barometra, bez wireless unit-unit transfer un bez USB2.0 (ar lēno 1.1).
62s – Šeit aprakstītais modelis
62st – Tas pats, kas s modelis, bet komplektā ar Europe Topo 100’000 karti, kas ir ļoti zemas precizitātes, un Latvijā praktiski nekam nederīga. Šī karte aizņem lielāko daļu iebūvētās atmiņas, tāpēc tās ir daudz mazāk nekā 62s modelim. Tā vietā lai tērētu naudu par šo modeli, iesaku ņemt 62s un nopirkt klāt Latvia Topo karti, vai drīzumā pieejamo JS Latvia for Garmin (oficiāls nosaukums tiks anonsēts Septembrī, kopā ar pašu karti).
Kopumā tātad Garmin šobrīd piedāvā Dakota (mazāks touchscreen modelis), Oregon (lielāks touchscreen modelis), 62 series (modelis ar pogām). Papildus šiem eksistē arī dažādi specializēto vajadzību modeļi (Astro, 78 series utt).
Aptuveni mēnesi pēc tam kas Series 62 tika anonsēts, tas nonāca arī manā īpašumā. Iegādājos to tepat Latvijā par 214Ls. ASV Dolāra kurss šobrīd mums ir ļoti neizdevīgs, un Latvija ir lētākā vieta kur to iegādāties.
Kastē iekšā ir aparāts, karabīne ar īpašu stiprināšanas mehānismu, USB vads un maza grāmatiņa. microSD karte iekļauta komplektā nav, bet ir taču iebūvētā 1.7Gb atmiņa, kas ir ļoti pietiekama. Tāpat komplektā nav bateriju.
Pirmie iespaidi par 62s – kvalitatīvs korpuss, bet ekrānam prasījās lielāka izšķirtspēja. Priekš tāda ekrāna laukuma, pikseļu blīvums ir par mazu, un vismazākais teksts izskatās dīvaini. Oregonam izšķirtspēja ir labāka. Tas tā esot tāpēc, ka TFT ekrāniem jo lielāks pikseļu blīvums, jo mazāk gaismas atstarojoties tiek cauri tam – kas nozīmē tumšāku bildi. T.i. izvēle starp spilgtu un pikselizētu, vai asu un tumšu ekrānu ir tīri tehnoloģiska.
Atšķirībā no Oregon, lai pārvietotos piemēram no Kartes uz Kompasu vai Geocache aprakstu nav jāiet caur menu, bet pa t.s. Lapām var staigāt ar Page pogu, līdzīgi kā ALT+TAB datoros.
Tāpat ka Oregon sērijā, arī šis aparāts atbalsta Profilus, kur atkarībā no nodarbes (auto/geocaching/sēņošana) var predefinēt konkrētus menu izkārtojumus, krāsas un aktuālākos no parametriem ko attēlot uz ekrāna (atrasto slēpņu skaits vai patreizējais ātrums, piemēram).
Aparāts protams ir IPX7 ūdensizturīgs (gremdējams ieslēgts līdz metra dziļumam), taču nepeld. Baterijas ir aiz hermētiska vāciņa, kas nerada nekādas šaubas par drošību, un microSD karte savukārt ir aiz baterijām. Gumijas vāciņš virs karabīnes aiz sevis slēpj MCX antenas konektoru un mini USB konektoru. Kompass jaunajos modeļos, tāpat kā Oregon 450/550 ir 3 asu, tas nozīmē, ka aparāts vairs nav jātur izcili plakaniski lai tas darbotos. Kompass parezi rāda aparātu turot jebkurā leņķī un pagaidām man par to ir labs priekštats.
Programmatūras atšķirības 62s no Oregon sērijas
- Clear list in Recent Finds – Uz 62 nav jālieto Master Reset lai iztīrītu pēdējo atradumu sarakstu (nesen meklētie punkti) kā tas ir oregon, jo šeit tam ir atsevišķa opcija
- Measure Distance – Iespēja mērīt attālumu starp diviem punktiem uz kartes
- Proximity alarms – Iespēja uzlikt tuvošanās radiusa brīdinājumu konkrētiem punktiem. To var uzlikt gan aprātā, gan iekš GPX pirms tā ielādes. Arī uz kartes ap punktu būs atzīmēts brīdinājuma aplis, kurā iebraucot atskanēs signāls
- Night View – Nakts režīms, kurā pie saules rieta automātiski (vai manuāli) tiek izmantotas citas interfeisa un kartes krāsas, lai netiktu apžilbinātas acis aparātu lietojot tumsā.
- Auto Locate – Iekš satelītu menu iespējams notīrīt visus Almanac datus (kas tiek izmantots priekš Hotfix) lai no jauna uzsāktu lielo auksto startu, kad tiek aptaujāti visi satelīti, tāds kā lielais pozīcijas resets, parasti prasa vairākas minūtes
- Calendar – Kalendārs kurā automātiski parādas ieraksti par katru atrasto vai izveidoto Waypoint, noderīgi lai pa dienām un laikiem redzētu kad atrasti visādi Geocaches
- Ikonas – Waypoint ikonas ir atšķirīgas no Oregon, un ir līdzīgas vecās 60 sērijas ikonām.
- Photos – Interesanti, bet lai arī softā nav atsevišķas bildīšu skatītāja programmas (kāda gan eksistē uz Oregon), toties eksistē Navigate to Photo (arī Oregonā tas ir), kur var izvēlēties geotagotas fotogrāfijas kā mērķi navigācijai. Bildes pirms tam protams jāiekopē aparātā atbilstošā mapītē. Bildītes tiek attēlotas kā nelieli Thumbnails, bet nekāda pilnā skata režīma nav. Ja jau thumbnailus rāda, varēja jau arī pilno skatu atstāt, dīvaini
- Scroll – page up / page down pogas Geocache aprakstos (par tām kalpo IN un OUT pogas). Oregonam ir šausmīgi nogurdinoša skrollēšanās, te ļoti ātri var pārskriet lieliem teksta gabaliem pāri. Tā gan ir tāda uz pusēm – no vienas puses Oregon software trūkums, no otras puses 62s hardware pluss
Hardware atšķirības no Oregon
Šīs opcijas nav atrodamas iekš Oregon sērijas modeļiem, vai tās ir atšķirīgas:
- Whereigo — 62 sērija neatbalsta Whereigo geocache meklēšanu. Tādu gan latvijā ir laikam tikai divi (vai viens?)
- Touchscreen — protams uzkrītošākā atķširība, ka 62 ir pogas, bet Oregonam to nav
- Ekrāna izgaismojums — Oregon ir tumšāks ekrāns, kas saulē ir blāvāks, nekā 62. Ļoti manāms, atšķirība lielāka nekā Oregon 300 pret 550, vēlāk ielikšu bildes
- Ekrāna izķširtspēja — Oregon tā ir augstāka, uz 62s mazs teksts izskatas pikselizēts
- Baterija – 62s dzīvo par 4 stundām ilgāk nekā Oregon (16 pret 20 stundas)
- Iebūvētā atmiņa – Oregon tā ir 850Mb, 62 tā ir 1.7Gb. Protams abiem ir arī microSD, bet 62 gadījumā – tur ir daudz vietas kartēm jau tā.
- Izmērs – 62s ir smagāks un lielāks par Oregon
- Antena – 62 sērijai ir jauna ārēja Quad Helix antena, kā arī ārējas antenas kontakts (MCX) kur pieslēgt pavisam lielu antenu. Īsti precīzi pateikt vai Quad Helix ir labāka antena par Patch antenu nevar, ja nav zināmi tādi parametri kā antenna gain, patch parasti ir pavērsta uz augšu (quad helix uz visām pusēm, līdzīgi kā omni), un signāls var pasliktināties ja aparātu pavērš pret zemi, taču praksē to neesmu novērojis. Vajadzēs izmēģināt blakus Oregon un 62s kaut kur mākoņainā laikā mežā blakus abus.
Dakota, Oregon, 60csx, 62s. Bilde no gpsinformation
Custom maps
Izmantojot programmu MAPC2MAPC ir iespējams ierīcē dabūt iekšā jebkuru karti, kurai ir piesaistes faili (Piemēram tās ko tu izmanto OZI explorer). Ieliku Topo karti patestēt:
DEM
DEM nozīmē Digital Elevation Model, jebšu reljefa iekrāsošana ja papildus topo līnijam kartē ir ierakstīti arī DEM dati.
Protams pie mums tas ir ļoti maznozīmīgi, šo bildi taisīju pie Gaiziņa. Tiesa gan – izrādās arī grīziņkalns iekrāsojas, un DEM dati ir arī par mazajiem pauguriem. Smukāk izskatās.
ANT+
Papildus mistiskajai iespējai no vienas ierīces uz citu pārsūtīt Waypoint informāciju (pagaidām grūti iedomāties, ka to nāktos kādam izmantot ikdienā), šī Wireless iespēja nodrošina arī savienojumu ar dažādiem aksesuāriem. Tas ir tieši tas pats kas Oregon sērijai. Pagaidām šādi aksesuāri ir Sirdsdarbības mērītājs, velosipēda mīšanās mērītājs (ātrumu un attālumu jau mēra pats GPS, paliek tikai mīšanās ātrums).
Šos datus aparāts saglabā, un tos iespējams analizēt tālāk aprakstītajā Garmin Connect
Garmin connect
Garmin savu ierīču lietotājiem piedāvā vairākus bezmaksas pakalpojumus, piemēram lielisko Garmin Connect. Tas savā būtībā ir līdzīgs Everytrail, taču smukāks un interesantāk izveidots. Tiesa gan, tam nav iespēju rediģēt Track posmus (nogriezt galus) vai pievienot Geotagged bildes.
No garmin connect iespējams blogos un citās vietnēs iespraust šādus te lieliskus brauciena maršrutu karšu pārskatus:
Šeit redzams kā es šodien no darba pa ceļam uz mājām sameklēju dažus Ģeoslēpņus. Absolūti pirmo reizi ieslēdzot aparātu (pēc izpakošanas), uz ielas satelīti tika atrasti 35 sekunžu laikā (līdz parādijās lokācija ar precizitāti 20m). Pēc vēl 20 sekundēm precizitāte bija 3m, un tas ļoti mākoņainā laikā, līstot lietum. Neslikti priekš Cold Start. Protams pēc tam nākamās ieslēgšanās reizes ir ātrākas, pirmajā reizē tiek vēl noteikts kurā kontinentā tu vispār atrodies, un uzbūvēts Atlass.
Diemžēl augstāk redzamais track tika veidots ar izslēgtu EGNOS/WAAS, kur precizitāte ir labākais 5m (ar EGNOS 2m), tāpēc īsti nevar spriest par precizitāti. Turklāt bija biezi mākoņi.
Bildes
Spiediet uz bildēm lai aplūkotu kārotās sīkās detaļas un korpusa virsmu.
+5 🙂 Smuki, gaumīgi un bez liekām figņām. Varēji vēl aprakstīt dažas funkcijas kas varbūt ir citos (Oregon, Colorado) GPS bet nav TomTom veidīgajos. Viss!
Nu, es vairāk rakstīju tiem, kam ir kāda pieredze ar rokas GPS. Citādi tas viss būtu šausmīgi gari. Tomtom būtībā nav nekā, izņemot auto navigāciju. Pilnīgi cits dzīvnieks. Tomtoms nemāk navigēt uz punktu mežā, viņam nav tik ilgs dzīvības laiks uz baterijas, viņu nevar peldināt, viņam nav tādu karšu, viņam nav geocaching funkciju, nav kompasa, nav altimetra, tracklog, nav tādas precizitātes (jo ir zināms, ka auto vienmēr ir uz ceļa) utt.
Neslikts apskats, estēts, pat baterijas smuki ielicis 🙂
Tā custom maps lieta ir lieliska. Nezinu, kāda suņa pēc būtu vēl vajadzīgs kaut kādu karti pirkt.
Un jā – manuprāt ļoti būtiskis trūkums 62 ir NMEA neesamība. Vismaz kaut kur lasīju, ka neesot. Bieži vajag kabināt uztvērēju pie kompja, un ceru, ka līdz ar šī iegādi varēšu atteikties no USB antenas. Un cerams, ka būdams piesprausts pie USB, aparāts prot izmantot tur pieejamo strāvu.
Bet nu tas displejs jā, zirdzisks. Tas ir vienīgais iemesls, kāpēc vēl aizvien domāju par 450.
Un kur tos DEM datus var dabūt?
Raksts tagad stipri papildināts, refreš un read again 🙂
DEM dati nāk integrēti Latvijas TOPO kartē sākot ar vienu no pēdējām versijām, man ir 1.1.2
CustomMaps fīčai ir MILZĪGS trūkums – aparāts akceptē tikai 1000×1000 pixel laukumus, t.i. tev latvija jāsadala tādos laukumos, un datorā jātur visi tie KMZ faili, un jāielādē tieši tas kuru tev vajag. Visus turēt aparātā nevar.
NMEA jau nav vajadzīgs lai lietotu aparātu kā interaktīvu GPS pie OZI vai kādas citas progas. NMEA ir vajadzīgs vecākām programmām un specifiskām vajadzībām (kalibrācijai pēc RINEX datiem). Man ar eTrex nekad nebija problēmu pie JS vai OZI slēgties, ar visu to ka viņam nav NMEA atbalsta.
Ekrāns tikai bildēs tā izskatās, dzīvē – pierod pēc 10 sekundēm.
Njā, līdz ar to custom maps fīču ēd spainis. Idioti.
NMEA vajadzības nav nemaz tik specifiskas, ir dažādi gadžeti (piemēram D90), kas NMEA saprot, līdz ar ko ir vajadzīgs tikai atbilstošs vads. Bet nenoliegšu, ka kā magelānists uzskatīju, ka NMEA protokols ir pozīcijas datu raidīšana pa vadu ārā no aparāta, nezināju, ka tas notiek arī citos veidos.
Par displeju – kamēr spaidīju tovakar pie Edija to testa 62st, nepieradu. Spaidīju kādas minūtes 20. Un vēl man riebjas tas ciparu fonts. Pārējais tā kā būtu izcili.
A tas CustomMaps ir tāds uztaisīts, lai cilvēki maksā viņiem par BirdsEye pakalpojumu. Tur ir tāda puslīdz pieņemama gada maksa, un par to tu saņem iespēju neirobežotā daudzumā ielādēt google earth satelīta datus uz aparātu. Tam nav ierobežojumu kā CustomMaps, taču tas ir ierobežots uz viņu pašu satelītbildēm un ir maksas. Nu no otras puses, tie kvadrāti ir visai lieli, aptuveni novada izmērā, nav jau visādām globālajām geotūrēm tas jātur iekšā, ieliek to ko konkrēti vajag.
Teiksim, ja es te tāds maziņš pipariņš, kas šitos verķus īpaši bakstījis nav, izdomātu šitādu agregātu iegādāties, tad man būtu cik gadi jāpavada pie makulatūras lasīšanas, lai varētu Custom Maps izmantot?Tipisks scenārijs. Šādā apvidū jāizdomā, kā no viena punkta uz otru aizlaist pa meža ceļiem, nevis šoseju:
http://goo.gl/maps/34JF
Normālas kartes pieejamas ir, īpaši no orientēšanās sporta, bet vai es spētu tās uzpičkāt virsū.
Tu ko, Silakrogā dzīvo? Nāc ciemos, kaimiņ! 🙂
Necik ne gadi, tas softs ir domāts OZI lietotājiem, parastie lietotāji kam pietiek ar Google Sattelite, tie lieto šo te instrukciju:
http://www.garmin.com/garmin/cms/site/us/onthetrail/custommaps
///Iegādājos to tepat Latvijā par 214Ls.
Kur iegādājies par šo cenu ?
item.lv ar 2ls atlaidi nokaulētu. navigacija.lv arī ir par 216ls. skaties salidzini.lv
Vai tos custom map failus nevar glabāt aparātā dažādos folderos? Tas šķiet mazliet muļķīgi un vecmodīgi, ka atbalsta tikai viena faila esamību ierīcē.BTW, par Tomtomātu runājot, bez lielām pūlēm ir iespējams iepičkāt viņā dažus failiņus un būs gatavs data logger. GC datus kā waypointus pūtu no datora iekšā kā nieku. Protams, info tikai tik, cik var satilpināt modificētā veidā virsrakstā atvēlētajam laukam. Un saprotams, ka tur, kur nav ceļa, Tomtoms nobremzēsies, viņaprāt, tuvākajā vietā. Tomēr pilsētās ir vieglāk navigēties uz slēpņa vietu (bet ne meklēt GZ).
Varbūt papildini rekstu vēlāk ar info par reālajiem akumulatoru darbības laikiem kaujas apstākļos. Zināms, ka tas ir būtisks faktors.
Pagaidām, lai arī jauns un smuks, un slavēts, mani šis aparāts pilnībā nepārliecina. Nedaudz jāpagaida un jāpaskatās, ko ražotnēs perina Magellan nometne…Lai gan Garminu gribas “pagaršot”.
Te ir visas tehniskās detaļas un ierobežojumi: https://forums.garmin.com/showthread.php?t=2646
Tev komentāru fornti uz chrome interesanti attēlojas. Tipa Heading1 utt 🙂 šausmas.
bet pie apraksta var peivienot šo:
in other words:
15 hours with 4 bars
and if it changes from 4 bars to 3 bars the unit has only 95 minutes until power down.
so if you see 3 bars it works maximal 95 minutes.
this behaviour was tested on several gpsmap62s with different eneloop-batteries
source: http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=257216
Stylesheet tev ir iekešojies. Refrešo pāris reizes.
Lūk viens blogs ar jaunumiem par Garmin tēmu: http://www.gpsfix.net/
Viki ar daudz vērtīgu informāciju par Oregon http://garminoregon.wikispaces.com/
Ir arī par Dakotu: http://garmindakota.wikispaces.com/ un Gpsmap http://garmingpsmap.wikispaces.com/
Raksts kvalitatīvs, tikai sanācis vairāk kā salīdzinājums ar Oregon pa punktiem, kāpēc tas ir labāks.
Nav pieminēts, ka Custom maps un ANT+, shaded relief un kaut kas tur vēl ir arī uz Oregon. Ja pērk Oregon, jāņem jaunākie modeļi – X00 sērijai jau vairs netiek ieviestas dala iespēju.
Vēl gan Garmin ražo GPS sportam – skrējējiem, riteņbraucējiem. Tajos ir mazāk fīču, slēpņošanai švaks atbalsts, bet ir dažādas iebūvētas lietas treniņiem, kā brīdinājumi par pulsu, intervālu treniņu asistents utt.
Forerunner modeļi ļoti sen nav atjaunoti, un tiem softs ir no eTrex/60cx laikiem.
Jā, konkrēti par ANT un CM nebiju pateicis ka tas ir visiem pārējiem arī, bet beigā jau ir atšķirību tabula.
Man uz Kolorādo gan ir Clear list in Recent Finds un arī Autolocate :Dizmantoju gan laikam vidēji reizi gadā
Kolorado jau ir arī pogas 🙂