Vai LandCruiser vienmēr ir LandCruiser?

Vakar skatījos raidījumu ‘Tavs Auto’, jā – pa TV. Mani fascinē tas dīvainais raidījuma vadītājs, sēžot blakus uzaicinātajam viesim, viņa skatiens bieži vien liek domāt, ka tūlīt tiks izvilkts maziņš nazis, un viesis tiks sagriezts salātos un apēsts. Šermuļi pār kauliem, mani viņš biedē.
Jebkurā gadījumā, par šī raidījuma viesi bija uzaicināts Valdis Brants, tas cilvēks, kas populārs ar saviem ceļojumiem smagajās mašīnās, it īpaši ugunsdzēsēju auto (Āfrikas Josta utml.). Viņam bija iedots testam jaunais Land Cruiser, kuram nezkāpēc Latvijā nepiešķir nekādus papildus burtiņus un izliekas, ka tas ir vienīgais LC modelis.

Visu laiku nepameta sajūta, ka Branta vienīgais mērķis bija iesēdināt to auto, un pierādīt ka pufīgais salons un elektronikas pārbagātība nav vajadzīgi “bezceļu karalī”, kā to nosauca raidījuma vadītājs. Protams Brantam auto iesēdināt arī izdevās, un viņa sejā bija nojaušams apmierinājums. Auto jau smuks un foršs, bet that’s not the point.

Kas man likās vismazāk patīkami, bija pilnīga ignorance attiecībā uz patieso Toyota bezceļu karali. Protams, Latvijā viņu netirgo, un visādiem raidījumiem tas dod attaisnojumu pilnībā ignorēt šādu modeļu eksistenci, it īpaši ja par recenziju maksā vietējie Toyota izplatītāji, bet no otras puses – Ferrari viņi tāpat recenzē, lai arī to apskatīto modeli Latvijā nopirkt nevar.

Protams, es runāju par Land Cruiser 70 sēriju, kas salīdzinājumā parastos LandCruiserus burtiski atstāj putekļos, ja runa ir par braukšanu patiesos bezceļos, nevis “nedaudz par tālu iebraucu mežā pēc sēnēm”.

LandCruiser Series 70

Citās Toyota mājaslapās šis modelis eksistē, piemēram šeit.