Nav grūti apbrīnot šo cilvēku, uzzinot kas viņš tāds ir, un ko ir sasniedzis. Tikai 41 gadu vecs, un desmit gadu laikā jau sasniedzis visu ko viens cilvēks var sapņot. Bet ne jau priekš sevis – priekš pasaules. Elons Musks ir Dienvidāfrikā dzimis uzņēmējs, kas deviņdesmito gadu beigās dibināja kompāniju, kas eventuāli pārtapa par Paypal. Paypal nav nekāda pasaules mainītāja kompānija, lai gan grūti noliegt, šī kompānija ir pazīstama visiem interneta lietotājiem, un tā visai drastiski mainīja interneta norēķinus.
Un ko iesāk ar naudu, ko sapelnīja Elons Musks savā Paypal uzņēmumā? Nopirka salu un sievietes? Ne visai.
SpaceX ir otra Elona Muska kompānija, ko viņš radīja lai iekarotu visumu. Šobrīd SpaceX ir radījis raķetes kas konkurē ar NASA tiktāl, ka pēc Shuttle programmas beigšanās, tie nolīga tieši SpaceX saviem nākotnes projektiem. Jaunās SpaceX raķetes ir lētākas un labākas par jebko ko NASA bija lietojis līdz šim. Un ne jau tur viņi apstājās. SpaceX turpina izstrādāt iepriekš neredzētas vai nerealizētas kosmosa sistēmas, piemēram jauno Grasshopper vertikālās pacelšanās un nolaišanās sistēmu. Tas ir jāredz.
Trešā Elona Muska kompānija ir Tesla. Vienīgais elektrisko auto ražotājs, kas ir spējis uzbūvēt jaudīgu ielu mašīnu, kura uz baterijām var nobraukt jēdzīgus attālumus. Ja salīdzinājumam citas kompānijas vēl joprojām izlaiž modeļus, kas nobrauc 60Km pie maksimālā ātruma 100Kmh, tad Tesla Model S dažās no modifikācijām spēj nobraukt gandrīz 500Km, turklāts viens no modeļiem līdz 100Kmh paātrinās 4.4 sekundēs, kas ir super auto pielīdzināms rādītājs. Un tas viss pie līdzīgām cenām.
Vēl Elons Musks aktīvi iesaistās ASV saules bateriju projektā SolarCity, taču kas man šķiet interesantāk, viņš ir paziņojis, ka strādā pie jaunas pasažieru transportēšanas sistēmas, kas būs jauna kategorija papildus ceļiem, sliedēm, gaisam un ūdenim.
Hyperloop nav ļoti detalizēts savā būtībā, taču ja šādu projektu ir anonsējis visu augstāk sasniegušais Elons Musks, es ticu, ka tam vismaz ir kāds reāls pamats. Pats Musks apgalvo, ka Hyperloop būs pavisam cits transporta veids, ar ļoti mazu avāriju iespējamību, ātrumu virs 1000Kmh, nepārspējamu drošību un punktualitāti. Viņš apgalvo, ka ir sācis sarunas ar ASV prezidentu, jo viņa projekts izmaksās lētāk kā ASV plānotais ātrgaitas dzelzceļš, turklāt spēs no Losandželosas līdz Sanfrancisko pasažierus nogādāt mazāk kā 30 minūtēs (615Km pa ceļiem).
Es ļoti apbrīnoju šo cilvēku, un ceru, ka viņš vēl daudz ko sasniegs.
Pateišām apbrīnoju Musku, pat vēl vairāk kā viņa līdztautieti Marku Shuttleworth. Pirmo reizi gan dzirdu par Hyperloop. Pagaidām no spekulācijām visticamāk šķiet šī – http://bentilly.blogspot.se/2012/11/speculating-about-hyperloop.html : ka Hyperloop ir ciklisks tunelis kurā nav gluži vakums, pa kuru nepārtraukti kustās lieli atsvari un gala stacijās var telpā tieši pirms atsvara injecēt kapsulu ar pasažieriem un gala stacijā “nosūkt” vai “noslaucīt” to kapsulu nost no atsvara uz bremzēšanas tuneli atgūstot lielu daļu paatrinājuma enerģijas. Ideja par to, ka šī sistēma arī kalpo par enerģijas glabātavu elektrotīklam arī nav slikta, tad viņa rīta stundās būs ātrāka, jo parasti elektrotīklos naktī ir lieka enerģija, bet dienas vidū, kad patēriņš tīklā daļu enerģijas apēdīs būs mazliet lēnāka.