Trolejbuss ir Autobuss

Nekad neesmu sapratis šo jautājumu, tas mani ļoti nomāc. Tas vēl būtu sīkums, bet ir cilvēki, kurus tas ne tikai nomāc, bet kuriem tiek jauktas galvas, un kuri iesēžas nepareizajos transporta līdzekļos.
Kāpēc jāšķiro transporta līdzekļi pēc to degvielas veida? Trolejbusi tagad izskatās precīzi kā autobusi, un tie pat brauc precīzi kā autobusi (ar degvielu) vietās kur nav vadu, bet tiem nezkāpēc ir numerācijas sistēma kas pārklājas ar autobusiem. Praksē tas nozīmē, ka pretī Stokmanam ir liela iespēja autobusa vietā iesēsties trolejusā, jo tur ir vienādu numuru maršruti, un tajā vietā trolejbusi brauc bez štangām (atvainojos – pantogrāfiem?). Štangas turklāt visai jauki pieguļ to jumtiem, tāpēc nevērīgs cilvēks visai viegli var kļūdītes.

Labi, es redzu vairākus iemeslus. Pirmais – kartiņu jāpērk gan trolejbusam gan autobusam. Šajā sakarā iesaku sadalīt kartiņu tipus vēl sīkāk, un piedāvāt abonenta biļetes ziliem autobusiem, autobusiem ar lielām reklāmām, autobusiem ko ražo Mercedes, un autobusiem, ko ražo Sirius.

Nu labi, protams no otras puses labi lielīties pasaulei, ka kāds procents rīgas sabiedriskā transporta brauc uz daugavas hesos iegūtas elektrības, un mazāk piesārņo gaisu. Ja tā, tad piekabiniet klāt numuram “E” (Electric) un lielieties preses relīzēs, nevis cilvēkiem smadzenes čakarējot. Mums ir parastie autobusi, kā arī autobusi kas brauc uz elektrības. Tas neskan normālāk?

Mans piedāvājums būtu pārstrādāt visu numerācijas sistēmu vienā sistēmā priekš Autobusiem un Trolejbusiem. Citādi vairāku ciparu nav, un pārējie ir maldinoši.