Brendi vs Es

Es atzīstos, es esmu brendu upuris. Dīvaini gan. Nav jau tā, ka es tērētu nesaprātīgu daudzumu naudas lai pirktu dizaineru drēbes – tieši pretēji, apģērbam cenšos iztērēt pēc iespējas mazāk, un taupu kur vien iespējams. Bet toties ja starp divām lētām precēm viena ir ar smuku nosaukumu – piemēram Levi’s bikses un whatever – Zara bikses – tad es noteikti mēģināšu atrast pēc iespējas vairāk iemeslu lai pirktu tieši Levi’s. Varbūt tapēc, ka iekšēji ir sajūta, ka teorētiski pazīstamam zīmolam būtu jābūt labākam. Es gan nezinu vai ir. Protams pie mums Latvijā tas ir grūtāk, jo šeit vēl ir visai izteikts brendofīlisms, pat mazus bērnus ietērpj no galvas līdz kājām D&G drēbēs (tās nu gan es nevaru ciest). Amerikā piemēram ļaudis brendiem mazāk pievērš uzmanību, un tādas Levi’s bikses mētājas RIMI analoga veikala drēbju nodalījuma atlaižu kaudzē. Bet brendi kontrolē cilvēku.

When deep space exploration ramps up,
it’ll be the corporations that name everything.
The IBM Stellar Sphere.
The Microsoft Galaxy.
The Planet Starbucks.

Like so many others, I had become
a slave to the lkea nesting instinct.

Like a coffee table in the shape of a yin-yang,
I had to have it.

The Klipsk personal office unit.
The Hovetrekke home exerbike.
Or the Ohamshab sofa with the Strinne green stripe pattern.

Even the Ryslampa wire lamps of
environmentally-friendly unbleached paper.

I’d flip through catalogues and wonder

“What kind of dining set
defines me as a person?”

Fight Club

36 thoughts on “Brendi vs Es

  1. Brendam ir sava reāla nozīme, piemēram, man patīk apģērbi no Mark&Spenser – no manas pieredzes es esmu pārliecināts ka apģērbi, ko viņi piedāvā ir izgatavoti kvalitatīvi un man piestāv. Attiecīgi, ja brenda uzturētājs tiešam nodrošina brenda viendabīgumu un uzticamību, tad tas atvieglo manu dzīvi – man nav ilgi jāmeklē labas un man piesāvošas bikses, jo es zinu, kur tādas var atrast.
    Vel svarīgāk tas kļūst, kad ir vajadzīga garantijas apkalpošana (elektrotehnikai, piemēram). Ja ir laba garantijas peredze ar kādu brendu, tad var būt drošāks par tādas pašas pieredzes iegūšanu arī nākošajā reizē, kad tas būs nepieciešams.

  2. Mans brendofīlisms izpaužas vien apavos.
    Visādi citādi – bieži pērku rimčika pārtikas nodaļā esošos džemperus un tml. Kāpēc? Ne tāpēc, ka būtu alternatīvais brand’u upuris (tāds, kurš SPECIĀlI nepērk brendoto mantu) vai naudas akurāt par maz.

    Tāpēc, ka nereti brand’otās preces ir ļoti nefunkcionālas. Es ļoti, ļoti ilgi meklēju piekuļošu, melnu džemperi/jaku ar rāvējslēdzēju un paaugstinātu apkakli. Kur atradu? Tai pašā RIMI. Visur citur, kur pie dažiem brendiem ievēroju ko līdzīgu – viss bija kaut kādā veidā sačakarēts – kaut kāds logo/uzprintējums vai cits kas.

  3. nee, neaizvainoji, nee vinji, protams, ir kvalitativi un taa, bet, manupraat, paarsvaraa tadi ljoti klasiski bez odzinjas :D. Kaut gan puishiem varbuut arii taa vajag. Kaut gan es pat nez, varbuut arii ir taadi, kur ir odzinja tikai tie tad maksaa dargaak :DAr odzinju gan es nedomaju, ka dzinsiem jabuut tadiem – stiligi saplestiem un taa, bet ir tadas dazhas fiichas, kas man patiik

  4. nu, neteikšu ka tev sanāks atrast ļoti daudz ko – kvalitatīvu un lētu, jo ja bus lēts, tad katu kas bus tā, kā nevajag, piemēram – audums nekvalitativs, šuvums nevalitativs, diegi nekvalitativi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *