Neviens nenogalināja elektro-auto

Ir tāda filma “who killed the electric car?”. Būtībā stāsts par to kā lielās naftas kompānijas nav ieinteresētas lai tauta atteiktos no parastās degvielas. Īsti nezinu, vai pie lietas ir tas ka naftas kompānijas atradušas veidu kā uz to pelnīt, vai arī vainīgi ir Japāņi, kuru automašīnas lēnām pārņem ASV (un pasaules) tirgu, un kuriem tās lielās naftas kompānijas tā īsti netraucē, bet … elektro auto lēnām paliek par realitāti. Foršākais ka šie auto neizskatās pēc neiespējamiem konceptauto, ar nereāli futūristisku dizainu. Tie ir pavisam reāli auto, kurus var nopirkt jau tagad, vai varēs nākamgad. 
Dotajā brīdī amerikā jau ir nopērkams supercar Tesla, kas spēj ar vienu uzlādēšanos nobraukt virs 300km un ātrumu 100Kmh sasniedz zem četrām sekundēm. 

Tāpat par plāniem elektrificēt savas automašīnas ir paziņojis Daimler-Chrysler (Mercedes un Smart ražotājs):

Daimler’s chief executive was quoted as saying that an “electric Smart [was planned] for 2010,” and he continued by asserting that an electric Mercedes model would be arriving “the same year.”

Šodien izlasīju par jauno Mitsubishi MiEV, kas tiks laists tirdzniecībā jau nākamgad (pagaidām Japānā). Šis mazais auto uzlādējas sešās stundās, sasniedz 100Kmh 9 sekundēs un izskatās šādi:

Tāpat par elektrificēšanos ir paziņojuši arī MINI ražotāji (2009), Hyundai (2009), AMP (2009), General Motors (2010), Nissan, loģiski Toyota un daudzi citi.

Vēl palasīšanai, Wired domas par nenovēršamo automašīnu elektrifikāciju.

10 thoughts on “Neviens nenogalināja elektro-auto

  1. yipiiii! Bet kameer liidz mums veel atnaks, tikmeer globalaas atdzishnas/sasilshanas iespaidaa parvietosimies skafandros, virs uudens. Vai arii liikiishu veidaa

  2. nu tik slikti jau arī nebūs. ja būs elektriskais Mini, kas ir europiešu marka, tad tā būs arī pie mums. Sliktākajā gadījumā no vācijas varēs atvest pēc gada-diviem

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *