..

Maksima, Reklāmas un Dizains

Visi baigi skandalējas, nu es arī vēlos pateikt savas (vispareizākās no visām) domas.
Pirmkārt par labām un sliktām reklāmām. Kopš kura laika te pie mums ir tik daudz labu reklāmu, lai mums būtu vērts piekasīties sliktajām?

95% of presentations suck. OK, maybe I’m exaggerating. 99% of presentations suck!

— Guy Kawasaki

To pašu varētu teikt par reklāmām Latvijā.

Labi, par Maxima. Pirmkārt es nedomāju ka kāds Maksimā mazgā salātus, jo tas būtu absurds šāviens sev kājā. Kapēc?

  • Maksimai jau tā ir problēmas ar publisko tēlu
  • Viņi riskētu ar savu ISO sertifikātu
  • Tas ir neracionāli, jo uztaisīt jaunus salātus ir ātrāk un lētāk

Tagad gan protams visi (visi!) runā par to ka maksima mazgā salātus, un nevienam neinteresē ko saka centis, vai kas notiek inscinētajā (*obviously!*) aizkadra video. Marketinga triks nogājis tik kreisi cik vien iespējams.

Arī man līdz šim pat prātā nevarēja ienākt ka salātus (jebkādus) izskata atjaunošanai varētu mazgāt. Goda vārds, es līdz šim brīdim pat neesmu sapratis par kādiem salātiem ir runa (baumu autors un Centis iespējams pat runā par dažādiem salātiem). Ja runa ir par zaļajiem kīnas kāpostiem, es pat priecājos ka tos mazgā. Ja runa ir par rosola tipa salātiem uz majonēzes bāzes – nu klau, Centim ir taisnība, tas taču ir stulbums – Izjuks ola, kartupeļi un viss būs ūdeņains.

Ir cilvēki kas publisku portālu komentāros apgalvo ka viņi ir bijušie darbinieki, un viņiem esot video un foto no šī pasākuma.

Tiešām? Kur? *Pics or it didn’t happen*. Nu vai tiešām nevar ieiet interneta kafē un anonīmi nosūtīt tādu video uz kādu ziņu aģentūru? Meļi.

Es vispār nesaprotu cik stulbam vajadzēja būt Maksimas marketinga cilvēkam kas šito kampaņu pieļāva. “Nē, mēs neizmantojam suņu gaļu savos salātos! Nē, pie mums nevergo ķīniešu bērni!” Tādus plakātus arī vajag?

Es gan ceru ka tagad maksimas salāti būs kvalitatīvākie visā Rīgā, jo citādi Maksimai ir gals klāt. Papildus tam ka viņiem ir slikta aura, pie viņiem arī ir nemājīgi, konditoreja smird pēc rauga un word-artiskais logo un *firmas krāsas* vienkārši **sako**. Nolīgstiet tak dizaineri *for crying out loud* …