Idejas

Čau Atom

Nolēmu iedzīvināt šo blogu, lai ierakstītu pāris pārdomas par pakalpojumu, kuram ir perspektīvas, bet kur gribētos arī redzēt uzlabojumus.

Ievēroju, ka vecrīgā pie Rīgas Domes stāv elektro skūteris (vairs nav modē tos saukt par skrejriteņiem) ar uzrakstu ATOM. Virsū arī mājaslpas adrese www.rideatom.com, bijām divatā ar Noru, bet uz velosipēdiem, taču redzētais transporta līdzeklis tā ieintriģēja, ka nolēmām vienu velosipēdu turpat pieslēgt un ar ATOMU atbraukt mājās. Bet nu pirmajā piegājienā nekas nesanāca. Reģistrācija notiek aplikācijā, kas šobrīd pieejama tikai iPhone telefoniem. Reģistrācijas laikā tiek jautāts ielādēt personu identificējošu dokumentu, manā gadījumā tas ir eID. Tāpat, jāsagaida arī administratora apstiprinājums, ko sola atsūtīt pusstundas laikā. Tā kā bija jau darba dienas vakars, ilgāk par piecpadsmit minūtēm gaidījuši, nospriedām, ka administratori atpūšas un braucām vien mājās tāpat ar velosipēdiem. Šis ir pirmais mīnuss, kas turklāt varētu atturēt tūristus no ierīču spontānas nomas. Lime, kas ir cits pakalpojumu sniedzējs citās Eiropas valstīs, ļauj ierīci paņemt momentā, nekas nav jāgaida. Reģistrējies, samaksā un brauc.

Kad vēlāk saņēmu reģistrācijas apstiprinājumu, nolēmu ar kājām doties uz tuvāko ierīci manā rajonā, kas atradās pie Nacionālās Bibliotēkas. Tur saskāros ar otro problēmiņu – saslēgšanas metode. Izrādās mūsu valsts stārtaps šīs ierīces pieslēdz pie velosipēdu novietnēm, izmantojot U veida saslēgus, kuros iebūvēts kaut kāds Bluetooth raidītājs. Aplikācijā spiežam uz tuvākā braucamrīka, tur spiežam pogu “unlock” un tad teorijā jānoņem saslēgs. Bet tas bija ieķīlējis. Noma jau sākusies, laiks iet, taču saslēgu nevaru noņemt. Cīkstējos visādos veidos, līdz beidzot izdevās iekustināt tā, ka pogas spiediens tiešām izveica klikšķi un saslēgu varēju noņemt. Te liels cepums Atom atbalstam, jo zaudēto laiku man operatīvi kompensēja, paldies par to.

Nekad nebiju ar šādu rīku braucis. Konkrētais modelis ir Segway, vēlāk paskatījos veikalā, kur tāds stāvēja tieši blakus konkurentam Xiaomi. Ļoti ļoti līdzīgas ierīces, līdzīgi parametri un cenas. Braukt patīkami, tiešām “fun”, man ļoti patika. Izbraukāju rajonu, biju pārsteigts, ka ir daudz ērtāk šķērsot slikta asfalta posmus un pat bruģēto tramvaja sliežu klātni. Biju iedomājies, ka tās būs problēmas, taču nē, ja pieiet lietai uzmanīgi, var mierīgi izbraukt jebkur. Tizli, ka U veida atslēga dauzās pa kājām, žēl, ka Atom nav izvēlējies kādu praktiskāku risinājumu kā citās valstīs. Lime skrejriteņiem bloķē riteni + ieslēdz signalizāciju, kas auro, ja kāds mēģina aparātu kustināt. Cik noprotu, tāpat kā pie reģistrācijas apstiprināšanas, arī U veida saslēga izvēle ir skaidrojama ar “te taču ir latvieši”, nelielo paranoju, ko manīju arī citu recenziju komentāros, no stila “viņu taču aiznesīs uz metāllūžņiem pirmajās 10 minūtēs, ja noliksi āģītī”. Nu nezinu cik tur patiesības.

Novietoju Atomu kādā no autorizētajām novietnēm tuvāk mājām, jo gribēju nākamajā dienā mēģināt tikt līdz darbam. No rīta saskāros ar trešo problēmiņu. Izrādās, ka šos aparātus darbinieki pa nakti savāc, uzlādē un tad izvieto pēc savām domām populārākajos Rīgas rajonos. Tā ka mans plāns izgāzās un nācās vien braukt uz darbu ar velo.

Visbeidzot, ceturtā problēmiņa ir cena. Es saprotu, ka investīcija ir liela un riski ir augsti, bet cik es saprotu no cenu politikas, šeit nav mēģināts konkurēt ar sabiedrisko transportu. Atom mēģina konkurēt ar elektriskā skūtera pirkšanas izmaksām. Es par 30 minūšu braucienu samaksāju ap 3.8EUR. Protams, ka autobuss ir lētāks, bet nu šeit ir savi plusi un mīnusi. Iespējams, ka jāatrod pareizais veids kā šo pakalpojumu izmantot — nevis lai pilnībā aizvietotu kādu citu transporta līdzekli, bet, lai apvienotu ar daļēju kājām iešanu un Atom paņemt tikai garākam posmam pa vidu.

Ir lieliski, ka kāds mēģina rīdziniekus padarīt mazāk atkarīgus no automašīnām, jo šis ir lielisks starpposms starp fizisku aktivitāti un sēdēšanu mašīnā vai autobusā. Paši aparāti ir forši, braukt ir tiešām ērti un patīkami, es redzu to kā vēl vienu transporta līdzekli savā ikdienā, ja vien patrāpītos kāda ierīce arī manā rajonā, vai kaut kur pa ceļam. Novēlu Atom komandai izturību pret skeptiķiem, nepadodieties, turpiniet domāt, augt un uzlaboties.

P.S.: ja vēlies atlaidi, izmanto manu kodu P1AHF

One comment on “Čau Atom

  1. Vispār Segway pieder ķīniešu kompānijai Ninebot, kuras viens no lielākajiem investoriem ir Xiaomi, tāpēc tā konkurence sanāk visai nosacīta 🙂

Leave a Reply to Andris Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.