Foto spoguļu dilemma

Nu jau kādu pusotru gadu fotografēju tikai ar Sony Nex5 kameru. Sākumā biju pamatīgi iededzies uz mirrorless tehnoloģiju, taču lēnām un pakāpeniski sāka nākt gaismā arī tās trūkumi. Un trūkumi nav pašā idejā vai tehnoloģijā, bet marketingā un ražotāju pieņemtajos lēmumos.
Sony Nex un citu mirrorless kameru trūkumi:

  • Dārgi objektīvi
  • Maza objektīvu izvēle arī pēc tik ilga laika
  • Skatu meklētāja trūkums sāp saulainās dienās
  • Neiespējami lēns autofokuss pat labākajiem modeļiem

T.i. priekš Nikon spoguļkameras 35mm f1.8 objektīvs maksā 199$. Priekš Nex tāds maksā 450$. Priekš NEX sistēmas neatradīsi risinājumu putnu fotografēšanai, jo garākais objektīvs ir relatīvi tumšs 200mm zūms. Ir variants likt caur adapteri kaut kādu manual focus, bet tas ir nereāli nofokusējams. Ir cits variants pirkt Nikon Alpha adapteri par 200Ls, bet tas aparātu padara tik pat lielu cik spoguļkameru, un kopsummā viss ir dārgāks nekā normāls DSLR.

NEX ir labs ielu fotogrāfēšanai un dabas skatiem. Ar manual focus lēcām rezultāti ir fantastiski. Taču fokusēties uz kustīgiem bērniem vai putniem nav reāli. Tāpat saulainā vasarā manual focus paliek par lielu čakarēšanos, īpaši ar gaišiem šaura DoF objektīviem.

Protams ir jau arī plusi, kas tomēr saglabājas:

  • Tādai ielu bildēšanai, aparāts ir kabatā nēsājams
  • Bilžu kvalitāte ir identiska ar Nikon DX formāta DSLR kamerām

Esmu nonācis pie lēmuma, ka ja vēlos bildēt arī dzīvas radības (t.sk. bērnus un putnus), tad jāpāriet atpakaļ uz spoguļkameru. Šībrīža varianti ir divi. Cenas atšķirība ir liela, taču ļoti vilina tas aparāt pa labi:

Nikon-D7100-vs-D600

Lielos vilcienos atšķirības ir šādas:

D7100 D600
650Ls 950Ls
51 AF punkts 35 AF punkti
1.5 crop sensors Full Frame
Nav AA filtra AA filtrs

It kā jau tabula visu izsaka. Ir tikai viens pozitīvais punkts pie D600. D7100 ir labāks ar AA filtra trūkumu, cenu, un AF sistēmu. D600 ir labāks ar FX (dziļāku DoF, labāku bildes kvalitāti, labāku ISO troksni).

Vēl domāju. Idejas?

40 thoughts on “Foto spoguļu dilemma

  1. Ta tas ir, D600 un lielam sensoram ir savi plusi.Bet es palieku pie sava viedokļa – 2/3 no bildes tehniskās kvalitātes nosaka stikls. Bildes “plastiskums”, bokeh zīmējums, tai skaitā nianses krāsu toņos, distorcija, hromātiskā aberācija, vinjete, … viss tas labums . Optikas likumus neapiesi 🙁

    Galu galā – interesantai bildei tehniski vājo izpildījumu skatītaji piedos.

  2. NEX-6 atrisina lielāko daļu no Tava 5. trūkumiem. Savukārt uz Nikon spoguli ir jēga pāriet tikai tad, ja iegūsti full frame sensoru.

    1. Ne tik ātri pie zirga. Viņam fokusa ātrums ir uzlabojies, bet tikai ar dažiem objektīviem:

      The following lenses support phase-detection AF but initially require a firmware update (available from the Sony Website)
      For your convenience we have linked the update with the list of lenses:

      E 18-55mm F3.5-5.6 OSS (SEL1855) http://esupport.sony.com/US/p/model-home.pl?mdl=SEL1855&template_id=1&region_id=1&tab=download#/down
      E55-210mm F4-6.3 OSS (SEL55210) http://esupport.sony.com/US/p/model-home.pl?mdl=SEL55210&template_id=1&region_id=1&tab=download#/dow
      E 18-200mm F3.5-63 OSS (SEL18200) http://esupport.sony.com/US/p/model-home.pl?mdl=SEL18200&template_id=1&region_id=1&tab=download#/dow
      Sonar T E 24mm F1.8 ZA (SEL24F18Z) http://esupport.sony.com/US/p/model-home.pl?mdl=SEL24F18Z&template_id=1&region_id=1&tab=download#/do
      E PZ 16-50mm F3.5-5.6 OSS (pancake lens- does not require firmware update)

      Other lenses can be used with NEX-6 but will employ only contrast-detection AF
      Additional E mount lenses will support phase-detection AF in the future.

      Tāpat netiek atrisināts 300mm vai vairāk obejktīvu trūkums. Uz Nikona ir tāds lielisks objektīvs kā 300mm f4, kurš ar TC1.7 paliek pat garāks. Uz NEX nav pat plānots nekas tamlīdzīgs.

  3. Pats esmu Canonists, tāpēc mans padoms būs tīri teorētisks. Attēla kvalitāte nenoliedzami būs augstāka full frame sensora kamerai, turklāt īpaši labi to varēs redzēt pie augstiem ISO. Domāju, ka D7100 pie ISO 1600 bildes būs līdzvērtīgas D600 pie ISO 3200. Mazāks fokusa punktu skaits man šķiet diezgan nebūtisks, jo tāpat gandrīz vienmēr fokusēšanai izmantoju tikai centrālo punktu (lai būtu drošs, kur tieši fokusējos), fotografējot bērnus, protams, varētu būt savādāk. Būtiska lieta, kas ir izlaista, ir tas, ka īsākais slēdža laiks D600 ir 1/4000, bet D7100 tas ir 1/8000. Saulainā vasaras dienā tas varētu būt diezgan būtiski. Vēl jautājums – cik daudz DX objektīvu ir iekrājušies? Un tas, ka esošajiem/pieejamajiem objektīviem uzreiz būs cits fokālais attālums.
    Ja ļoti svarīga ir attēla kvalitāte un plāno daudz fotogrāfēt tumsā/telpās pie augstiem ISO bez zibspuldzes, tad tur nav daudz jādomā – jāņem D600. Tas turklāt sver tikai 100 gramus vairāk par D7100, kas ir crop kamera.

    Ja full frame sensors nav tik svarīgs, tad tik pat labi var paņemt arī D5200, maksās par trešdaļu lētāk nekā D7100, bet domāju, ka attēla kvalitāte būs tik pat laba kā D7100. Pēc savas pieredzes varu teikt, ka (vismaz Canon) visi crop sensori uzņem +/- vienlīdz kvalitatīvus attēlus, atšķirība ir tik minimāla, ka man tā šķiet nebūtiska. To pašu saka arī DxOMark rezultāti, pat D3200, D5200 un D7000 izpildās līdzīgi (D7100 vēl nav pieejams). Atšķirība ir fokusēšanās sistēmā un citās fīčās, bet vienādos apstākļos uzņemti attēli būs praktiski identiski. Ja svarīgs ir 1/8000 slēdža laiks, ja svarīgi ir tas, ka skatu meklētājs ir gaišāks (pentaprism vs pentamirror), svarīgs ir baterijas laiks, kas D7100 būs par saviem 40% lielāks, ja svarīga ir fokusēšanās sistēma, tad, protams, jāņem D7100, bet ja svarīga ir tikai attēla kvalitāte, tad domāju,ka D5200 būtu labāka izvēle, turklāt tas arī sver par saviem 200 gramiem mazāk kā D7100.

    Cik atceros, tad tev jau pirms bija īpašumā Nikon crop sensora kamera. Tad kā nākamais solis, lai uzlabotu (tehnisko) bilžu kvalitāti noteikti ir D600 nevis D7100. Domāju, ka nenožēlosi pirkumu. Tomēr, ja gribi vienkārši pāriet no mirrorless atpakaļ uz dslr, tad es tavā vietā izvēlētos D5200.

    1. DX objektīvu man nav, ir tikai FX. Lietoju es pārsvarā fixed lēcas, man jau ir 20mm FX objektīvs, un plānoju iegādāties 50mm f1.4 kas arī ir FX. Iepriekšējais mans aparāts bija D90, tāpēc D5200 būtu pamatīgs downgrade, arī fīču ziņā (darbā man ir D5100, tā kā zinu kāds šis ir).
      Par pēdējo teikumu – tāpēc arī apsvedu D600, jo visas iepriekšējās kameras ir bijušas no šīs pašas sērijas (man bija D70, D90, un D7100 ir tā pati kategorija).

    2. Nu tādā gadījumā vēl jo vairāk D600. Un, ja tev jau ir 20mm, tad uz full frame tas būs normāls platleņķis, kamēr crop sensoram prasīsies kaut kas ap 10mm. Arī 50mm uz full frame būs daudz labāk. Un full frame zem 1000 Ls, manuprāt, ir diezgan laba cena ņemot vērā ko tu dabūn pretī. Visi mīnusi (izņemot AA filtru un 1/8000) D600 man šķiet nebūtiski. Starp šīm divām izvēlēm es noteikti izvēlētos D600.

    3. Ir gan citi faktori. Tomēr tā ir milzu nauda. Otrkārt ir kaut kāds D600 apsēdis mēris, kur pusei lietotāju parādās eļļas traipi ik pēc 500-1000 kadriem, kas jātīra ar slapjo tīrīšanu. Nav skaidrs vai tas ir labots. Itkā problēma pazūd pēc 3000-4000 kadriem. Vaina esot pārāk saeļļotā spogulī vai kaut kur tur.

    4. Par problēmu ar eļļas traipiem – ir taču tāda lieta, kā garantija. Ja eksistē šāds “mēris”, tad šādu kameru pirktu tikai ar garantiju (ne ASV, ne kreisajā kantorī). Par milzu naudu – arī 650 Ls ir diezgan milzu nauda, tomēr, iztērēt tādu naud par crop kameru man nešķiet prātīgi. Tāpēc jau teicu, ka no šiem diviem izvēlētos D600. Jā, D5200 var šķist kā downgrade, bet, vai vienmēr tās fīčas un viss pārējais ir tik ļoti nepieciešams? Manā īpašumā ir bijuši ļoti dārgi objektīvi, bet kaut kā vismīļākais tomēr joprojām ir par 170 Ls pirktais 85mm f1.8. Bilžu kvalitāte jau vairāk tiešām atkarīga no fotogrāfa prasmēm un objektīviem. Ja līdzekļi ir pieejami un tās fīčas šķiet svarīgas, tad nekas cits neatliek, kā iztērēt to milzu naudu. Galvenais jautājums, vai tas ir to vērts? Un ja tas šķiet par dārgu, tad varbūt tas nemaz nav vajadzīgs.

      1. Jā, paldies par viedokļiem, ir ko padomāt.
        D600 rīgā maksā 1080Ls ar pelēko garantiju (interneta veikals, hvz ko tur reāli garantē). Japānā ar Tax Free maksā 880Ls (tūristi nemaksā VAT). Es labāk pats tīru ar spirtu (esmu daudz reizes darījis).

        (P.S.: aprīļa sākumā braucu uz japānu. nemaz nebiju pamanījis, ka kurss ir tā nokrities, nu jau D600 paliek pievilcīgāks)

    5. Starp citu pats esmu iztērējis milzu naudu par crop kameru (Canono 7D, 800 Ls), tāpēc zinu, ko runāju. Pirkumu nenožēloju un esmu apmierināts ar kameru, bet otru reizi es tā nedarītu. Ņemtu “downgrade” vai full frame.

  4. Ja es pirktu jaunu “aizmuguri” aka Body, tad no abiem variantiem izvēlētos to, kas kreisajā pusē.Jo:
    1) paliek nauda “pāri” un to varētu iztērēt jaunākam/labākākam objektīvam ,
    2) kameras ātri noveco, bet laba optika var kalpot ilgi un labi,
    3) FF kamera būtu vitāli svarīga pie lielformāta drukas – vai tas tev ir svarīgi?

    1. Fx sensora plusi ir arī šaurāks DoF pie tā paša F (nav jāpērk f1.4), stipri plašāks dynamic range, ISO trokšnainība parādās tikai pāri ISO 2200 (pēc DXO mark).

  5. 600. Pakrāj naudu. Es arī tā darīšu, tikai sākumā nopirksim vēl vienu mazlietotu D90, jo mums ir iestājies fotoaparātu trūkums, kopš Līva to sākusi spaidīt bez maz ikdienā.

    1. Laiks krāšanai precīzi mēnesis 🙂 Plus tā valsts ir psihi dārga pati par sevi, grūti saprast cik naudas man vajadzēs pašam ceļojumam. Ai redzēs.

      1. APS-C spoguli es vairs neredzu jēgu piekt kā kategoriju. Jo lielāka nasta, jo mazāka vēlme lieku reizi vilkt laukā. Vai nu pilā izmēra sensors vai NEX-6. Krietni ātrāks AF nekā Tavam 5 un izcils EVF.
        Ja vien RX1 nemaksātu tik pasakaini, es iztiktu bez maināmiem objektīviem.

        Starp citu, cik Japānā maksā Nex-6 (body)?

  6. FX sensoram ir tāda grūti aprakstāma un definējama lieta kā bildes telpiskums. Ja crop sensoram bildes ir plakanas…tādas nekādas, tad pie full frame tomēr parādās jau telpiskāks skats. Personīgi neesmu rokās turējis, bet jādomā, ka ja gribas kvalitāti – skaties uz midformātu :)Likums, ka bildes kvalitāti nosaka stikls strādā filmu kamerām, jo filmas kādas ir tādas ir vienmēr 🙂 Tagad bildes kvalitāti nosaka 2 lietas – stikls un sensors. Ieteiktu tomēr fokusēties uz labu sensoru un aizmirst par AF punktu skaitu u.c. maznozīmīgākām lietām. Šādas kameras turās topā gadus 5.
    D600 owneris jau kādus gadus 3 un negrasos neko mainīt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *