Land Rover

Godīgi sakot es nemaz neatceros, kāpēc mēs izdomājām pirkt Land Rover. Es atceros, ka ļoti sen, vēl skolas laikos, man patika Jaguar E-type un es gribēju sev nākotnē tikai angļu auto. Cita atmiņa ir par to, ka uz ielas redzot Mercedes G klases džipu, padomāju – redzi, tāds kantains zvērs ir pavisam atšķirīgs no tiem apaļajiem burbuļauto. Savienojot abas šīs zemapziņas domas vienā, es kādu dienu izdomāju, ka mums vajag Land Rover Defender. Tajos laikos, tas bija 2006 gads, Norai bija daudz visādu bioloģijas projektu ar lauka darbiem, bija jābraukā pa mežiem un pļavām, jāveic reto augu atradņu apsekošana un tādas lietas. Nezinu kāpēc, bet iedziļinoties Defender būtībā, mēs abi uzreiz sapratām, ka tas ir auto priekš mums. Nekāda komforta, tikai praktisks darba auto, zvērs. Ar šarmu un vēsturi.

Land Rover bija viena no pirmajām pasaules kompānijām, kas sāka ražot apvidus auto tādā formātā, kādā mēs tos pazīstam šodien. Uzreiz pēc kara, no pāri palikušiem alumīnija materiāliem sāka ražot auto, kas toreiz saucās vienkārši Land Rover. Tālāk tos pārsauca par “Land Rover Series” jo radās citi modeļi – Land Rover Defender, Land Rover Discovery, Land Rover Range Rover (šādā secībā no industriālāka uz komfortablāku, un Freelander nav minēts ar nodomu).

Iesaku noskatīties šo BBC īsfilmu lai saprastu šī auto nozīmi:

Mūsu nopirktais Defender piedzīvoja daudz, taču tā mūžs nebija ilgs. Auto cieta negadījumā, un nebija labojams. Pēc kāda laika nopirkām sev citu, vieglo auto, un mūsu Land Rover laiks bija beidzies.

Taču nesen sapratām, ka Volkswagen tomēr nav auto priekš mums. Protams, tas bija jaudīgs, ekonomisks, komfortabls un ietilpīgs. Taču tas bija parasts auto.

Nezināmu iemeslu dēļ, mūsu ģimenes draugi bija iegādājušies Land Rover Discovery, kas principā ir kompromisa modelis starp spartānisko, militāristiem un zemniekiem domāto Defender, un starp relatīvi komfortablo luksusa Range Rover. Vajadzēja paiet visai ilgam laikam, līdz apziņā izkristalizējās sajūta, ka šis varētu būt arī mums piemērots kompromiss. Varbūt arī piedzīvotā trauma beidzot bija izzudusi.

Un mēs nopirkām Land Rover Discovery.

Šis 1998. gadā ražotais modelis pieder pie Discovery pirmās sērijas [1. lai gan dīvainā kārtā Discovery 1 patiesībā ir divi visai atšķirīgi posmi, līdz 1997. gadam ražotajam ir 200TDI motors un cits salons, kā arī priekšējais bamperis]. Pirkām tieši pirmo sēriju, jo tam ir 300TDI motors, kas ir daudz vienkāršāks un stipri lētāk remontējams par to, kas saucas Discovery 2 un sāka tika ražots 1999. gadā, un kuram bija elektroniski kontrolētais TD5 motors [2. nē, tas nav BMW motors, kā daudzi uzskata. Land Rover to motoru jau bija izstrādājis pirms BMW viņus nopirka, un tā bija tikai sagadīšanās, ka BMW bija LR īpašnieks laikā, kad motori nonāca automašīnās, tostarp arī X3 modelī]. Ieguvumi otrajai sērijai attiecībā pret pirmo, ir nedaudz atšķirīgs salons, un minimāli klusākais, taču jaudīgākais motors (arī nedaudz), toties kā jau minēts, dārgākā apkope. Nu un galvenais protams, ka Discovery pirmās sērijas auto ir ļoti lēti. Salīdzinot, par šo cenu nav iespējams nopirkt nevienu citu apvidus auto kas izlaists 1998. gadā, samaksājām tikai 2500Ls. Un detaļas ir lētākās no visām citām markām, ja pasūta no Anglijas. Ak jā, noteikti radīsies jautājums – šis auto ēd aptuveni 9-10 litrus dīzeļa uz 100 kilometriem, kas nemaz nav daudz priekš tāda izmēra mašīnas.

Ja runā par Discovery salīdzinājumā ar Defender, protams – tādi kādi tie tika ražoti, Defender ir spējīgāks bezceļos, taču briesmīgi neērts un skaļš (jo tam nav nekādas izolācijas). Taču veicot dažas vienkāršas izmaiņas un uzlabojumus, Discovery jau var stāties blakus Defender. Ne velti šos auto izmanto lai apbraukātu pasauli, Land Rover ir viena no populārākajām markām starp t.s. Overland ceļotājiem, kas iekaro Āfriku vai jebkuru citu nepieejamu pasaules vietu. Arī Camel Trophy, kas bija Land Rover un Camel sponsorēts offroad ceļojumu pasākums, ir labs rādītājs uz ko šie auto ir spējīgi.

Nav jau tā, ka mums būtu nepieciešams bezceļu auto. Labs piemērs ir Liene un Raimonds, kas gan ar Audi A3, gan ar Mazda 3 ir forsējuši dažādus bezceļus, un auto viņiem nav bijis šķērslis kļūt par vieniem no Latvijas top slēpņotājiem. Un protams kolēģa vienmēr minētais stāsts par džeku, kas ar nesagatavotu Daewoo vieglo auto aizbraucis līdz Baikālam.

Vienkārši ir tā, ka Land Rover ir kļuvis par sirdslietu. Protams, viņš ir liels, skaļš, brauc kā kuģis, rūsē un aizcērtot durvis ir skaņa kā mikriņā, bet tas ir auto, kurā nav žēl ieguldīt laiku un darbu. Tas ir auto ar kuru var lepoties, auto kuram gribās piemiegt acis uz trūkumiem, un saskatīt tikai labo, auto ar kuru es vēlos veikt tālus ceļojumus, un galu galā aizbraukt tur, kur retais ir spējīgs, ja gadīsies tādas iespējas.

Jo tas taču ir Land Rover.

38 thoughts on “Land Rover

  1. Un kur ir jaunā Land Rover Discovery bilde?* Līdz Baikālam var aizbraukt ar dajebko. Tikai 800km no visa ceļa ir grantene, bet arī pa to var braukt ar vienriteni.

  2. Oi Normi Normi 🙂 Vispar par daudz ko piekriitu. Praktiski par visu. Bet Disco ar :-200tdi taisija tikai lidz labi ja 1994. gadam labi ja un komplekteja ar LT77 manualo kaarbu. Pec tam naca 300tdi ar jau modernaku R380 atrumkarbu. Siis kaarbas ir viegli atskiramas jo LT77 atpakalgaita ir pa kreisi uz prieksu kaa rezultaataa sameraa viegli bija kludities sledzot pirmo vai atpakalgaitu (no savas pieredzes zinu). R380 kaarbai atpakalgaita ir pa labi uz aizmuguri un praktiski nav sajaucama. Bet vispar laipni luugti barinaa. es sev savulaik tiesi lidzigu iemeslu del izvelejos Disco1.

      1. Tur jau bija vārdiņš “Sporta” 🙂 Nu jā, bet taisnība. Ja Anglijā gan Discovery, gan Defender 1998. gada abi maksā 2000Ls, pie mums (un Vācijā) Defender maksā 2-4x vairāk nekā Discovery, kurš jau tā maksā vairāk kā UK. Un ja vēl grib lai tas Defender būtu kopts, tad ir 6 gadu kredīts pa 200Ls mēnesī, kā mums.

    1. Es jau zināju ka ko tādu tu uzrakstīsi. Bet ir vairāki argumenti. Jo cilvēkam automašīna tērē mazāk, jo viņam vairāk ar viņu gribas braukt (pieņemot ka tev ir 100ls degvielai mēnesī, tu tāpat viņu nobrauksi, mainīsies tikai nobrauktā distance).
      Otrkārt, viss ir atkarīgs no tā, kādiem mērķiem auto tiek izmantots. Noskaties to video kas augstāk (ar skaņu) varbūt sapratīsi ko es domāju.

      1. cik Tev tas aparāts tērē? Un Tu tiešām vismaz 3 x nedēļā, pilsētā dzīvodams, brauc pa tādiem (ne)ceļiem kādi rādīti tajā video? :)Bet nu labi jau labi.Es Tev tiešām neko nepārmetu. Vienkārši brīnos par izvēli un esmu mazliet vīlies, jo manā prātā vecs, liels džips, kaut arī dīzelis, galīgi neiet kopā ar sludināšanu par dabai draudzīgu lauksaimniecību un Latvijas dabas neizdrāšanu.

        1. Es pilsētā dzīvojot nebraucu ar viņu 3x darba nedēļā. Es braucu brīvdienās, tad kad vajag. Uz darbu es, kā parasti, braucu ar velosipēdu. Tērē viņš itkā 9-10L, bet tas vēl ir jāpārbauda. Ņemot vērā, ka pasāts tērēja 6-7L, domā ka atķširība tiešām ir tik liela?

  3. Kad stāvvietā nav jārokās ar sniega lāpstu no rīta, tad novērtē šādu mašīnu.Un elektromobīļi, jau patiesībā arī nav īpaši “zaļi”. Cik tad daudz mūsdienu ērtības vispār ir “zaļas” ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *