Autobusā

Latvietim jau patīk sūdzēties. Autobusi esot nopirkti veltīgi, e-talona sistēma nav vajadzīga, Mersedess devis kukuļus, un kā parasti – viss ir slikti.
Jā, vakar autobusā nedarbojās apkure, un no aukstuma izslēdzās e-talonu sistēma tā, ka pat restarts nelīdzēja. Melna bilde.

Bet atcerieties vēl nemaz tik senos laikus, kad uz darbu bija jābrauc ar dzeltenajiem ikarusiem, kas dūmoja melnus dūmus, kuru salonā apkure bija nedzirdēts termins, kur autobusa šoferis iemurmināja pieturas nosaukumu mikrafonā (ja zināja vai vēlējās), un kur tantuki pufaikās cirkulēja ar talonu rullīšiem uz lencēm. Iekāpt tajos autobusos ar ratiem vai kruķiem bija neiespējami, varēja ievērt kājas garmošku autobusu lokanās daļas zonā kad autobuss gāja pagriezienos, un visai bieži varēja palikt starp pieturām, jo autobusam nolūza ritenis (man tā gadījās divas reizes vienā ziemā). Atceros to skaņu, kā jaka atlīp no autobusa stikla vai sienas, kur tā ir piesalusi.

Šodien tas viss ir aizmirsts, jo izmaiņas no labā uz slikto ir daudz izteiktāk pamanāmas. Ja mums tagad atgrieztu Ikarusus, droši vien sekotu streiki un protesti.

E-talons piemēram. Cik tas ir fantastisks izgudrojums. Man kartiņa nav jāpērk no pirmā datuma līdz pirmajam, ja esmu nokavējis vai bijis atvaļinājumā – es neko nezaudēju. Samaksāju noteikto summu, un saņemu kartiņu uz mēnesi, no šīs dienas. Papildus tam, plastmasas kartē man iekšā ir arī braucieni citam transportam. Piemēram, ja kartiņa mēnesim ir tikai autobusiem, man tur ir arī kādi desmit braucieni gadījumiem, kad jābrauc ar tramvaju. Un nekādu papīra biļešu atkritumu kaudžu pieturās, kā agrāk.

Trolejbusos jau vispār – ērti LCD displeji, ar nākamo, esošo, un iepriekšējo pieturu nosaukumiem. Spēja braukt arī tad, ja pazūd kontakts ar elektrolīniju. Protams, es joprojām neatkāpjos no sava uzskata, ka Trolejbuss ir tas pats autobuss, un braucējam nevajadzētu meklēt štangu lai zinātu kura kartiņa viņam derēs. Bet tā jau (vajadzība pirkt divas kartiņas) viņi iekasē to naudu, diez vai tas mainīsies.

Bet kopumā, satiksme Rīgā dažos gados ir nopietni uzlabojusies.

16 thoughts on “Autobusā

  1. ir gan viena nepieciešamība, kuru pat nezinu kā atrisināt, ka, piemēram, man ir 10 braukšanas reizes e-talonā un es varētu teiksim nopīkstināt viņu gan par sevi, gan par Raimondu. Problēma ir tur, ka ja atbloķētu un uz 1 talonu varētu paņemt vairāk biļetes, varētu arī nejauši noņemt vairākas, ja pat negribi

    1. Par šo bija tā “izdevība” runāt ar pašu RS – mani “noštrāfēja”, jo vadītājam lūdzu noņemt divus braucienus no viena e-talona, bet viņš mani nesaprata un nepavēstīja, ka tas nav iespējams.
      Teorētiski šāda iespēja ir loģiska, un būtu veicama atsevišķi, pie vadītāja (lai izvairītos no tevis jau minētās situācijas, kad nejauši noskaitās vairāki braucieni). Tomēr, vadītājs “nav izziņu birojs” un RS atsakās vadītājiem uzlikt jebkādas papildus darbības tiešajiem šofera pienākumiem. IMHO, viņiem jau šobrīd ir jātirgo biļetes, so, paretam nopīkstināt kādu e-talonu atkārtoti nevajadzētu būt tik lielam pain-in-the-ass, bet neizskatās, ka tuvākajā laikā šis tiks realizēts.

      Zīmīgi, ka senāk vadītāji gan tirgoja biļetes, gan skatījās, lai neiešmauc bezbiļetnieki utt. Gan jau arodbiedrība ir izvirzījusi prasības… 🙂

    2. Es arī esmu iedomājies par tādu iespējamību, bet Liene jau aprasktīja kāpēc to nevar. Nekad mūžā nebūtu ienācis prātā uzplīties šoferim 🙂 Starp citu pie vadītāja biļeti pērk no nulles līdz vienam pasažierim maršrutā Zolitūde-Centrs, tāpēc nevarētu teikt, ka šoferi tirgo biļetes. Tā vienkārši ir tāda kā soda-nauda-mini (ņemot vērā uzcenojumu).

  2. ā, btw – TEORĒTISKI šobrīd eksistē iespēja ar vienu e-talonu braukt vairākiem. Saucas “grupu biļete” un jāpērk atsevišķi. Tobiš, kad gribi ar Raimi braukt ar vienu e-talonu, skrien uz Narvesenu un pērc atsevišķu vienreizēju e-talonu. Loģiski, ne? 🙂 Ja jau man jāskrien pēc atsevišķas biļetes, tikpat labi turpat Narvesenā varu nopirkt otru e-talonu… Šāda iespēja jau tieši paģēr, ka kāds no jums abiem savu e-talonu ir aizmirsis mājās, un varat izlīdzēties ar vienu palikušo. Bet nē.

  3. njā, vēl daudz ko būtu jāpilnveido.grupu biļete – izklausās RS tizls risinājums.
    Nez teiksim ar vienu zilo e-talonu varētu nopīkstināt teiksim tā, ka nolaid vienreiz noņemas 1 biļete, tad ja gribi noņemt 2 biļeti – teiksim nopīkstini 3 x uz sarkano un tas ļaus nākamreiz pie 4 pīkstiena noņemt otro. Tas dotu iespēju izvairīties no nejaušas nopīkstināšanas, ka man reizēm ir gadījies, ka e-talons ir krūšu kabatā un stāvu tuvu automātam.
    Es pat nezinu.

  4. Par e-talonu piekrītu – tas tiešām ir ērts draņķis! Vienīgais papīra biļetes gan šobrīd ir reizes 4 lielākas kā agrāk… 😀 Tā arī neesmu sapratis – kapēc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *