Notes

Market research FAIL

Es reizēm nespēju pārstāt brīnīties par dažu uzņēmēju attapību. Tirgus izpēte laikam šajā valstī nav populāra nodarbošanās, waste of time, tā teikt.
Ilustratīvs piemērs.

Zolitūdē, no mūsu mājas ar kājām ejamā attālumā atrodas sekojoši pārtikas veikali: Sky, Rimi, Nelda/Iki, Supernetto, divi gab. Maxima, Mego. Apskatījos kartē, un visi šie veikali atrodas 500 metru radiusā ap iedomātu Zolitūdes ģeogrāfisko centru. Lieki piebilst ka 3 autobusa pieturu, vai 15 minūšu gājiena attālumā atrodas Spice un Maxima XXX, uz kurieni dodas visi kam ir auto, vai vēlme pēc plašākas izvēles.

Un tagad jautājums. Ņemot vērā acīmredzamu nīkuļošanu lielākajā daļā Zolitūdes veikalu, situāciju kad IXO centrā (kurā ir Maxima) katru otro nedēļu aizveras kāds veikals – KAPĒC ir jābūvē vēl divi iepirkšanās centri Zolitūdē? Viens no viņiem tikko tika anonsēts divdesmit metru attālumā no jau tā nīkuļojošā IXO centra, otrs vēl 100 metrus no tā. Un kas lūdzu atradīsies šajos veikalos? Kārtējie lupatu tirdziņi un viltoto rokassomiņu veikali kur pārdevējas mirst aiz garlaicības līdz veikalu slēdz? Pārtikas veikalu tur noteikti nebūs, vienīgie kas te nav pārstāvēti ir Elvi, Prisma un Selver.

Vai nav skaidrs, ka veikalu lielā blīvuma, un Spice/Maxima XXX tuvuma dēļ šeit nav NE MAZĀKĀS iespējas iekarot jebkādu tirgu?

20 Comments on “Market research FAIL

  1. nu vismaz būvniekiem uz kādu laiku darba vietas būs nodrošinatas :))))A kapēc Latvijas reģionos būvēt 3 koncertzāles šī brīža apstākļos (ko ieteica nesen Kultūras ministrija)?:) Piekrītu ka šādi ierosinājumi nav pietiekami apdomāti….

  2. Redzi kur tev vēl pozitīva ziņa:
    “Saeimas komisija ierosinājusi ieviest motivējošu atalgojumu valsts sabiedrību vadītājiem. Par tādu lēmumu bija lielākā daļa Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti”

    Brīdī kad atņem naudu bezdarbniekiem un jaunajām māmiņām, atrodas nauda koncertzālēm, vadītājiem un galu galā Microsoft licenzēm (4 mil!).

  3. un vieni no nedaudzajiem Latvijas razotājiem (Laima, Staburadze) nokļūst lielākās grūtībās…izskatās ka īsti par ekonomiku vadībā reti kurš domā…Mēģina atrast īslaicīgus un sev piemērotākus risinājumus

  4. Logistics fail te ir tev Normund. Veikali ir divu tipu – lielveikali un stūra bodes.
    Parasti cilvēki iet uz lielveikaliem – tur visu var nopirkt vienā vietā. Tāpēc ir arī ētri, ja ir vairāki lielveikalu kompleksi blakus – aizbrauc, auto noliec un visus uzreiz apstaigā. Arī piegādātājiem ērti – nav jābraukā pavisām Rīgas šaurajām ieliņām.

    Tuvie veikli ir svarīgi tikai kad tu esi aizmirsis kādu sīkumu, ko tev vajag, bet kura dēļ nav vērts braukt līdz Lielveikalu krustojumam. Turklāt mazie veikali arī ir dārgāki un ar švaku izvēli un kvalitāti (apgrozījums mazs).

    Plus vēl ir apbūves zonējums – dzīvojamajos rajonos nevar būvēt lielos RIMI, jo tā ir industriālā tipa būve.

  5. tu nesaproti – runa ir par 500m radiusā izvietotiem 7 pārtikas veikaliem, 2 no kuriem ir tie kurus tu sauc par lielveikaliem (tajos bez pārtikas ir vēl vismaz 10 citu tipu veikali). papildus esošajiem, ir izliktas būvniecības paziņojumu plāksnes par vēl diviem “lielveikaliem”. tie nav stūru bodes, tie ir daudzstāvu lielveikali, dažu simtu metru viens no otra. Ņemot vērā ka IXO centrs manās acīs iet uz bankrotu (tā nav spice tomēr, tur ir 10x mazāk veikalu) tad es neredzu motīvu veidot vēl divus tādus pašus pseido-lielveikalus tur blakus.
    Tur nav lielo brendu kā Reserver un Zara, bet tur ir vietējie Gerkena stila veikali.

    P.S.: tu tiešam lielo RIMI uzskati par stūra bodi?

  6. That is exactly the point – vairākus lielveikalus jābūvē vienā vietā, lai vairāk cilvēku uz to vietu brauktu un tad apstaigātu viņus visus. Mazie veikali var atļauties izmētāties puslīdz vienmērīgi pa dzīvojamajiem rajoniem, bet lielveikali labāk strādā kaudzītēs. Beidzot arī Latvijā to sāk saprast.

  7. Tu vēljoprojām kautko nesaproti. Kaudzītēs lielveikali ir tur kur ir piemēram Spice, tur kur var piebraukt ar auto, un kur ir gigantiska izvēle. Zolitūde ir dzīvojamais rajons un šie veikali pamatīgi cieš no pārkonkurences 🙂
    Izskatās ka viens no tavejādi domājošajiem ir sācis būvēt tos centus 🙂

    Ja jau tas būtu tik izdevīgi, šie veikalu nebūtu tukši, neapmeklēti un nevērtos ciet ik pa pāris nedēļām. Zolitūdes drogās es ne reizi neesmu redzējis vairāk kā vienu cilvēku bez sevis, ko nevarētu teikt par Spices drogām. Visi brauc uz lielajiem superveikaliem, šādi mazie mikrorajonu veikali nevienu neinteresē. Cilvēks no pļavniekiem uz Zolitūdi nebrauks iepirkties, te iepērkas vietējie _only_, ja kautkur brauks, tad uz Alfu piemēram

  8. redz..
    veikalus būvē tur kur ir cilvēki.. un cilvēki izvēlās – viņiem ir izvēle kur iepirkties.. un tad nu visi tie lielveikali ar visādiem līdzekļiem cenšās pircējus padarīt par pastāvīgajiem.. ar labākām cenām, sortimentu, servisu vai kādām nebūt lojalitātes programmaam (tur kautkādas atlaižu kartes, uzlīmes, u.t.t)..
    un reti kāds ies un skraidīs pa visiem pēc kārtas – parasti cilvēki izvēlas vienu lielveikalu un tur arī atstāj visu savu naudu..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.