Dahon vellapēds

Saistībā ar to ko vakar rakstīju, izpētiju kas tie īsti par tādiem interesantiem riteņiem. Biju jau pāris reizes manījis filmās un vienreiz laikam arī Rīgā. Izrādās tie ir firmas DAHON salokāmie riteņi, kuri Latvijā laikam gan diemžēl pieejami tikai caur vienu pašu interneta veikalu. Kas ir tizli, jo neizmēģinājis riteni es nepirkšu.
 

Bet protams šiem riteņiem ir visai liels pievilcības faktors. Pirmkārt tie ir stilīgi un smuki, vismaz dzīvē tā man šķita. Arī bildes ir smukas. Otrkārt praktiskais faktors – ja es tiešām pārsvarā ar riteni braucu pa centru, tāds mazs salokāmais ritenis ir ļoti praktisks. Salokāms viņš aizņem tikai tādas palielas mugursomas vietu, darbā zem galda tādus divus var turēt tā ka pat nepamanīs. Mašīnā ieliek četrus un vēl koferim paliek vieta (atkarīgs no auto protams). Paņem līdz kautvai lidmašīnā. Labākais ka tādu riteni var dabūt sākot ar kādiem 270ls, kas velosipēdam ir visai maz. Normālie modeļi bija ap 350Ls, arī tas nav īpaši daudz.

Šādi tas izskatās salocīts:



Un šeit savukārt var aplūkot kā ritenis salokās, un kā ar to braucās.

52 thoughts on “Dahon vellapēds

  1. Es esmu to rakstu autors un man pašam tagad ir Dahon vellapēds. Man tieši tāpat bija – cena augsta, neizmēģinātu negribējās pirkt. Bet radās iespēja izmēģināt un sapratu, ka es pa centru bez šāda daikta vairs pārvietoties negribu 🙂 Iet kājām ir tizli 🙂

  2. Curve, starp citu, ir ar vienu no mazākajiem rāmjiem. Garākais rāmis laikam ir Speed modelim. Un Vitesse. Tam ir nozīme braukšanas komforta ziņā.

  3. Opaa, lielisks raksts tiesi par to ko tagad domaaju, tas ir, shaada salokaamaa vellika iegaadi. pamaniiju K-Rautaa pirms meenesha pa 160 Ls salokaamu, tacu neskjita visai labs. Tagad tam ir atlaide, cena 120 ls, bet tik un taa nebija veelmes teereeties par sameeraa svaku preci.
    Sis peec visa spriezot ir taa veerts lai iegaadaatos. Manaa gadiijumaa – man ir dzips, es nedziivoju riigaa, un taa kaa so var iizii ielikt bagaazniekaa, tad es pa centru labpraat ar taadu paarvietotos. Tikai tas ka jau rudens klaat…

  4. padomju laikos tāds saucās Desna.raksturīgākās īpašības ir tās, ka vellapēds ir smagāks par vidējo, un arī ir krietni gŗūtāk mīties, ja jānobrauc kilometri divi. iemesls – mazie riteņi.
    prakstiska labuma nekāda, tikai var pastilot.

  5. uldi, tev galīgi nav taisnība.Šitais te, par ko kakao rakstīts, sver nepilnus 11kg. Manējais sver 13 ar pusi, bet tas tāpēc, ka viņam ir smaga rumba ar iebūvēto ātrumkārbu – tas nozīmē, ka zobratu kasete un ķēdes spriegotājs neaizkakājas (viņu nav) un ātrumus var pārslēgt ne tikai gaitā, bet arī uz vietas stāvot. Mīties nav probl, jo riepās spiediens ir 65 psi (nezinu, cik tas ir atmosfērās). Bez īpašas piepūles var braukt 30 kmh, man liekas, ka pilsētā arī ātrāk nevajag. Mazie riteņi ir sāpe uz bruģa, citur nav nekāda vaina. Ja gribas pofigu, ir modelis ar platām riepām.
    Ar ko šitais no Aista atšķiras? Ar to, ka var salikt un izjaukt 15 sekundēs. Aistu, man liekas, nevarēja.

  6. Normi, tas tomēr bija Desna 😀 Bērnībā ar to pati pārvietojos pa savu mikrorajonu 🙂 Lasot šo rakstu pirmā doma bija par šo veco ričuku. Bet jūs salīdzināt nesalīdzināmas lietas. Kad tika izveidots Desna (vai Aist, kā kuram labāk patīk 🙂 un šīs te jaunais? Ja modificēt to veco un pielāgot mūsdienas laikiem tad jau gan tas pats arī sanāktu. Ideja taču tāda pati.Interesanati kas ražo to jauno? Un žēl kā mūsējiem šī ideja agrāk prātā neienāca, tad jau tie būtu pie mums lētāki.

  7. nu ok, izlasīju tikko ka pirmais Dahon tika izveidots 1983, žēl bet neatradu tā pirmā bildes….Jebkurā gadījumā Desnu un Dahon tehnologiju ziņā salīdzināt nevar un to var norakstīt kaut vai uz tehnoloģijas attistību PSRS un ārvalstīs tajā laikā

  8. jenny, man bija saliekamais ar emblēmu Aist, kā šodien atceros.Nav jau tik vienkārši – izdomā saliekamo un uztaisi. Šitos ražo Dahon, kur vesels štats inženieru meklē efektīvākos un drošākos risinājumus ātri un ērti lietojamu izturīgu kustīgo mezglu realizācijai.

  9. Atur, tie velosipedi, kurus redzejiK -Rauta no 100% drosiem avotiem ari ir DAHON produkcija (t.s. DLT – Dahon Limited Technologies). Tikai ar krientni vecakiem, bet sevi labi pieradijusiem tehniskiem risinajumiem un letakam detalam. Taapec ari cena zemaka. Funkcionali viss ka normalam Dahon velposipedam, tikai mazliet ar lielaku svaru, viemkarsaaku izskatu.

  10. Sanaca beidzot iespeja izbraukt ar Glide P7 vacijaa kadaa veikalaa… Patikams veluks mieriigai braukshanai, jau vinu vienkarshi panemot ir patikami, jo lietotie materiali ir loti kvalitatiivi. Jaa, esmu neprakstisks cilveeks, man arii izskats ir svariigs un tas shim verkjim ir pievilciigs. 🙂
    Tas gan nav kompaktaakais Dahons, tomer saliekas pietiekami labi lai bez problemam iemestu auto bagazhniekaa. Taja pat laikaa 24″ ritenji dod iespeju braukt netricinoties pa bedreem paraak.

    Zheel ka latvijaa nevar ar tiem velukiem pabraukaties, tikai uzreiz pirkt. Tapec lidz shim minstinajos ar iegaadi.

  11. Piemirsu pavēstīt,ka jau no rudens DAHON velosipēdi ir nopērkami arī Cēsu ielas velo veikaliņā V-Sports. Domāju, ka iedos noprovēt arī. Gan jau varēs sarunāt.Vēl no drošiem avotiem esmu dzirdējis, ka jau no 16. marta T.C. Domina tiks atvērts DAHON kiosks, kurā arī varēs apskatīties un iegādāties šos jaukos velosipēdus.

Leave a Reply to Anonymous Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *