40 thoughts on “Gaismas pavēlnieks

  1. Visai interesantas fotogrāfijas, daās gan liekās ļoti jocigas, bet tā vai tā, perfekti, jo jāmāk tā nofotografēt.
    (viņam tur laikam ir visai netīrs gaiss, jo tādus izteiktus saules starus ir visai grūti panākt, vismaz man tā liekas, ja nav gaisā daudz putekļu, vai citu daļiņu, kam to gaismu atstarot no gaisa.

  2. vienigaa problema: bildees izskataas labaak kaa dzivee (piem., Neuschwansteinas pils foto pirms brauciena un realitaatee). Bet tas ir, protams, kaa mees uztveram un ko mees velamies no fotografijas, lai taa buutu kaa maaksla, kaa realitates atspoguljojums, kaa informacijas nesejs, dokumentetaajs vai kaa savadaak.

  3. Ir lieliski,ka ir šādi fotogrāfi /-es, kuras uzdzen tādu mazvērtības sajūtu, ka gribas pašam iet un darīt ko lielu.
    Liencha, tas arī fotogrāfijā ir pats labākais – vari attēlos savu realitāti. Kaut vai idealizēto 🙂

  4. Protams, izcilam fotogrāfam jāzina visādus tehniskus paņēmienus lai veidotu līdzīgus darbus,bet tiešam, bet moments un kompozīcija, izcila fotogrāfa māksla pāradīt ikdienas[parastus] objektus no tādas puses, no kādas visi cilvēki to neredz.

  5. Indonēzijā ir vājprātīgs gaisa mitrums, pieņemu ka rītos un vakaros kad paliek vēsāks, tad veidojas visādas migliņas.
    Lienei bez komentāriem 🙂 Neparedzamajās filmās arī viss ir savādāk kā dzīvē, ne? Tur jau ir mākslas būtība.

  6. Pie tās pils mēs bijām tizlā laikā, nepareizajā vietā un kādas trīs minūtes. Patiesībā dzīvē vienmēr izskatās labāk, un gandrīz nav iespējams iemūžināt to sajūtu tā, lai svešam būtu līdzīgas izjūtas. Ja mēs būtu uzlīduši tur kalnā un kādu nedēļu gaidījuši pareizo gaismu, izskatītos vēl labāk kā to citu cilvēku bildēs.

  7. Mjā. Kopš sāku lasīt Papuasa minēto Strobistu, esmu sapratis, ka fotogrāfiju veido tieši tas ko tu saki – gaisma, moments, kompozīcija. Vispār, lasot par gaismošanu esmu sācis stipri pārskatīt savus uzskatus / pieņēmumus par fotografēšanu.
    Tapat kā glezniecība, arī fotografēšana nav tikai mirkļa mehāniska fiksēšana.

  8. nu Liencha, vai tad tu nepaziisti Normundu? 🙂 un joprojaam ik pa briidim rausta lauvu aiz uusaam. Lai tak. Man jau bik biezaaka aada attieciibaa uz shitaadiem momentiem laikam.. 🙂 bez tam, palasiet kaut kaadus pirmos “apple” kategorijas rakstus – jaateic, ka NR ir stipri labojies.. 😀

  9. tikām attiecībā uz to strīdus ābolu – Lienča tak saka, ka viss atkarīgs no tā, kā tu fotogrāfiju uztver un ko tu tajā meklē. ja mani interesē foto kā māksla, es neskatīšos bildes Delfos no mītiņa pie Saeimas; ja mani interesē, kas notika mītiņā pie Saeimas – skatīšos. Un tāpat citos jautājumos.

  10. tur tieshaam nav pielikts fotoshopa pirksts? vai kkaadas liidziigas programmas? es vienkaarshi nespeeju noticeet, ka kaut ko tik ideaalu var uztaisiit tikai un vieniigi ar fotoaparaatu…

  11. Lai gan protams to visu iespējams nobildēt bez īpašas apstrādes, vienkārši sameklējot pareizo vietu un laiku, sīkāka iedziļināšanās lika vilties jo tiešām šis cilvēks ir baisākais apstrādes eksperts. Lai gan par to nevar sūdzēties jo analogās filmas laikos tieši tāpat bildes tika retušētas, lietoti dodge un burn efekti, visādi nieki un sīkumi lai bildes padarītu vēl labākas. Pēcapstrāde ir, un ir vienmēr bijusi, foto procesa neatņemama sastāvdaļa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *